söndag 6 november 2011

Loppis Gustavsberg

Det var stor loppis i mässhallarna i Gustavsberg i helgen, jag jobbade i går så vi gick dit i dag. Vi gjorde några bra köp, en fin trasmatta. Som Wille & Qvirre provkörde och skrynklade i hop..Den kommer INTE att ligga som jag vill att den ska ligga. Det följde med en ostkupa, en besticklåda, en koskylt och ett decilitermått hem..så nöjd! Men det är konstigt vissa saker se så mycket mindre ut när man köper dem än när man kommer hem med dem..Men ..men det kommer att bli bra.       
                    

Har änligen plockat fram min symaskin, fick lov att kolla instruktionsboken igen..med andra ord det   var ett tag sedan jag sydde något och då var maskinen ny. Sydde ett kuddöverdrag med mina första     mormorsrutor..kanske inte världens snyggaste men, ganska nöjd ändå..Det är gjort.... Det är ju kul att sy när man har en maskin som man är kompatibel med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar